Uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku i straciła prawie 10.000 złotych

2024-02-27 09:00:00(ost. akt: 2024-02-26 18:39:08)

Autor zdjęcia: Pixabay

Uwaga - oszuści podszywają się pod pracowników banku i oferując rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy z konta namawiają do przelewania pieniędzy na tzw. bezpieczne konta. Mieszkanka powiatu działdowskiego uwierzyła i straciła prawie 10 000 złotych
W miniony piątek (23.02.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie stawiła się 47-letnia mieszkanka Działdowa, która zawiadomiła o oszustwie na pracownika banku na jej szkodę. Kobieta poinformowała, że w tym samym dniu skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna mówiący z obcym akcentem podając się za pracownika banku i podstępem namówił ją do wykonania przelewu w kwocie 12300 złotych na drugie konto, a następnie z jej konta dokonał trzech wypłat pieniędzy za pomocą kodów BLIK w łącznej kwocie 9900 złotych.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowania aplikacji czy przelania pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni podając się za pracownika banku faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

Obrazek w tresci

W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić policję.

Przestrzegamy!

Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu blik, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji bądź przelanie pieniędzy na wskazane konto, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot – NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE!

Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

- nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom
- nie przesyłamy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont
- nie podajemy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe
- nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych
- nie klikamy w przesyłane niesprawdzone linki
kpp

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5