Popularne artykuły

Jak konstruować trening interwałowy. Popraw kondycję z Mistrzem Polski

2012-10-11 16:41:33 (ost. akt: 2012-10-11 14:37:48)

Adrian Kowalkowski (Zawodowy Mistrz Polski w kickboxingu i zdobywca Pucharu Świata) prezentuje Państwu kilka sposobów na to, aby poprawić swoją kondycję, wyrzeźbić ciało i w razie kłopotów móc się obronić.

Adrian Kowalkowski

Adrian Kowalkowski

Jak konstruować trening interwałowy

.

Ma się w tym względzie dużo swobody. Można np. biec bardzo szybko 400 metrów, a następnie ten sam dystans pokonywać marszem. Można ustalić, że bardzo intensywny wysiłek będzie trwał 30 sekund, a przerwa odpoczynkowa 60 sekund. Można też ustalić, że interwał trwa minutę, a do pokonania jest 50 metrów basenu. Im szybciej pokona się ten dystans, tym więcej czasu pozostanie na odpoczynek - i odwrotnie. Takim treningiem dawno temu dawał mi w kość mój trener...



Na koniec warto wspomnieć, że trening interwałowy można wykonywać na wiele sposobów: biegając, jeżdżąc na rowerze, pływając, biegając na nartach biegowych. Osoby, które dopiero zaczynają pracę nad kondycją i ćwiczą dla zdrowia, mogą wybrać dowolny rodzaj wysiłku. Natomiast ludzie uprawiający np. kolarstwo powinni stosować interwały w ramach swojej dyscypliny sportowej.



Komentarze 1 pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj swój komentarz

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. wojtek #845469 | 82.160.*.* 12-10-2012 12:39

    Ci co uprawiają sport, to wiedzą "trochę" więcej od tego co radzi.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz