Jak zawiązać krawat i ułożyć sztućce
2016-05-10 10:40:35(ost. akt: 2016-05-10 10:43:40)
"Szkoła dobrego wychowania” - to tytuł certyfikatu uzyskanego w ogólnopolskim konkursie przez Gimnazjum nr 1 im. Króla Władysława Jagiełły.
Od września ubiegłego roku młodzież wraz z nauczycielami wykonywała przydzielone zadania na temat zasad savoir-vivre. Celem konkursu było zapoznanie młodzieży ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie, jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze — mówi polonistka Emilia Michalska.
Organizatorzy przygotowali szereg atrakcji dla każdego poziomu wiekowego. Pierwszym z zadań była debata uczniowska. — Podczas spotkania, klasy zostały podzielone na zespoły zadaniowe, których celem było opracowanie wybranego zagadnienia, dotyczącego zwrotów grzecznościowych, zachowania w restauracji, doboru stroju do konkretnych sytuacji oraz zachowania mężczyzn wobec kobiet — dodaje pani Emilia. — Kolejnym zadaniem było opracowanie
i zaprezentowanie krótkich scenek, dotyczących prawidłowego ułożenia sztućców i zachowania przy stole, kolejności zasiadania do posiłku oraz hierarchii w powitaniu.
Projekt zakładał dwa konkursy - na krótką pracę pisemną pt.„Moje zachowanie świadczy o mnie” i pracę plastyczną „Mój wygląd świadczy o mnie”. Wszystkie oddziały miały za zadanie w swoich salach lekcyjnych zamieścić gazetkę, plakat lub stoisko o tematyce związanej z zasadami dobrego wychowania.
Organizatorzy przygotowali szereg atrakcji dla każdego poziomu wiekowego. Pierwszym z zadań była debata uczniowska. — Podczas spotkania, klasy zostały podzielone na zespoły zadaniowe, których celem było opracowanie wybranego zagadnienia, dotyczącego zwrotów grzecznościowych, zachowania w restauracji, doboru stroju do konkretnych sytuacji oraz zachowania mężczyzn wobec kobiet — dodaje pani Emilia. — Kolejnym zadaniem było opracowanie
i zaprezentowanie krótkich scenek, dotyczących prawidłowego ułożenia sztućców i zachowania przy stole, kolejności zasiadania do posiłku oraz hierarchii w powitaniu.
Projekt zakładał dwa konkursy - na krótką pracę pisemną pt.„Moje zachowanie świadczy o mnie” i pracę plastyczną „Mój wygląd świadczy o mnie”. Wszystkie oddziały miały za zadanie w swoich salach lekcyjnych zamieścić gazetkę, plakat lub stoisko o tematyce związanej z zasadami dobrego wychowania.
— Uczniowie mieli możliwość przelania na papier wiedzy, którą do tej pory mogli zdobyć w różnych, prezentowanych przez siebie projektach — mówi pedagog Wioletta Kłembek.
Klasa I a przygotowała prezentację wiązania krawatów – uczniowie mieli możliwość samodzielnej nauki wiązania różnych węzłów, opierając się na instrukcjach z zamieszczonych ilustracji.
Klasa IIc przygotowała w formie filmików instruktażowych scenki, dotyczące zasad zachowania się w kinie, wsiadania do samochodu, spożywania posiłków czy pomocy ciężarnej kobiecie. Uczniowie swoją pracę zamieścili na stronie internetowej szkoły.
Klasa I a przygotowała prezentację wiązania krawatów – uczniowie mieli możliwość samodzielnej nauki wiązania różnych węzłów, opierając się na instrukcjach z zamieszczonych ilustracji.
Klasa IIc przygotowała w formie filmików instruktażowych scenki, dotyczące zasad zachowania się w kinie, wsiadania do samochodu, spożywania posiłków czy pomocy ciężarnej kobiecie. Uczniowie swoją pracę zamieścili na stronie internetowej szkoły.
W ramach projektu został zorganizowany wyjazd do Teatru Polskiego na sztukę pt. „Zemsta” oraz spotkanie z aktorami a także wyjazd klas III do olsztyńskiego kina.
Na koniec projektu został zorganizowany konkurs dla klas pierwszych pod tytułem „Mistrzowie savoir vivre”. Każda klasa, reprezentowana przez pięcioosobowy zespół, miała za zadanie zmierzyć się z umiejętnością wiązania krawatu, poprawnego ułożenia zastawy stołowej do obiadu, prezentacją plakatu, ułożeniem sztućców na talerzu po posiłku, aby zasygnalizować kelnerowi daną informację. Prace uczniów oceniało trzyosobowe jury. Wygrała drużyna z klasy Ib, która otrzymała dyplom oraz sfinansowanie wyjścia na kręgle.
Wszystkie zadania były oceniane przez jury konkursu.
Za wykonanie ich szkoła otrzymała certyfikat. Koordynatorkami projektu były panie nauczycielki Emilia Michalska i Wioletta Kłembek.
Na koniec projektu został zorganizowany konkurs dla klas pierwszych pod tytułem „Mistrzowie savoir vivre”. Każda klasa, reprezentowana przez pięcioosobowy zespół, miała za zadanie zmierzyć się z umiejętnością wiązania krawatu, poprawnego ułożenia zastawy stołowej do obiadu, prezentacją plakatu, ułożeniem sztućców na talerzu po posiłku, aby zasygnalizować kelnerowi daną informację. Prace uczniów oceniało trzyosobowe jury. Wygrała drużyna z klasy Ib, która otrzymała dyplom oraz sfinansowanie wyjścia na kręgle.
Wszystkie zadania były oceniane przez jury konkursu.
Za wykonanie ich szkoła otrzymała certyfikat. Koordynatorkami projektu były panie nauczycielki Emilia Michalska i Wioletta Kłembek.
Czytaj e-wydanie
Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz TUTAJ ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
kle kle boćku #1990443 | 37.248.*.* 11 maj 2016 11:16
Nagrodą główną powinien być szkoleniowy wyjazd do teatru z Boćką.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz