Sobota, 4 kwietnia 2020. Imieniny Benedykta, Izodory, Wacławy

Trening w domu? Czemu nie!

2020-03-25 10:33:00 (ost. akt: 2020-03-25 10:43:46)

Autor zdjęcia: freepik

Wielu z nas, przez pademię koronawirusa, musi zrezygnować z codziennych rytuałów, przyjemności. Kosmetyczki, fryzjerzy, właściciele siłowni zamykają na czas kwarantanny swoje działalności. W domowych warunkach również można ćwiczyć, czy zrobić domowe spa.

Siedzenie w domu, bez ruchu może negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. W telewizji ciągle ten sam temat - koronawirus. Skupiamy się tylko na nim. Warto oderwać myśli i zrobić coś dla siebie! Nie trzeba biec na siłownie, aby zrobić trening. Zrób go w domu! Najpierw pomyśl jaki trening chcesz wykonać. Jeśli chcesz schudnąć wybierz trening cardio, czyli trening aerobowy. Polega on na utrzymaniu umiarkowanej intensywności ćwiczeń przy dłuższym czasie, czyli po prostu umiarkowanym wysiłku. W trakcie ćwiczeń aerobowych nasze tętno nie powinno przekraczać 60-70% tętna maksymalnego. Jeśli brak ci pomysłów na taki trening, zajrzyj do Internetu. Znajdziesz tam masę programów treningowych za darmo! Jeszcze lepsze efekty daje trening interwałowy. Magia tego treningu polega na tym, że nie spalamy tkanki tłuszczowej w trakcie wykonywania ćwiczeń, ale również po! Spala kalorie, rzeźbi sylwetkę, uwalnia endorfiny. Trening interwałowy jest krótszy od aerobowego, a według badań naukowców spala trzy razy więcej kalorii. Trening polega na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku okresami umiarkowanego wysiłku, nie może trwać dłużej niż 25 minut. Zestawy ćwiczeń interwałowych możemy również znaleźć w Internecie. Lato zbliża się wielkimi krokami, dlatego warto skupić się na ładnie wyrzeźbionej sylwetce. W tym pomoże trening ABS. Ćwiczenia ABS to trening wzmacniający i kształtujący mięśnie brzucha. Ćwiczenia zawsze należy poprzedzić rozgrzewką. Później należy przejść do treningu na mięśnie proste i skośne brzucha. ABS to również Abdominal Body System, czyli ćwiczenia na mięśnie ud, pośladków, brzucha i bioder z użyciem ciężarków na nogi. Takie zajęcia określane są wtedy skrótem BPU (biodra, pośladki, uda). Trening BPU pomaga wyszczuplić i ujędrnić dolne partie ciała, które są zazwyczaj dla kobiet najbardziej problematyczne. Wzmacnia je, wysmukla i likwiduje zbędną tkankę tłuszczową. Są to ćwiczenia siłowe, więc przydadzą się obciążniki, handelki, taśmy oporowe. Zamiast hantli możesz użyć np. butelek z wodą. Fajnymi ćwiczeniami dla osób rzeźbiących sylwetkę są treningi izolowane. Ćwiczenia skupiają się na danej partii mięśniowej. Przy tym treningu trzeba pamiętać, by nie ćwiczyć tylko jednej partii stale. Trzeba rozwijać wszystkie mięśnie w sposób równomierny. Trening izolacyjny często wykorzystywany jest w rehabilitacji, gdzie ćwiczy się stanowiące problemy mięśnie czy stawy. Pracujesz w domu? Nie masz czasu ćwiczenia? Idealne wyjście to ćwiczenia izometryczne! Wyróżnia je „brak ruchu”, a ćwiczenia polegają po prostu na napinaniu mięśni! Już 5 minut ćwiczeń izometrycznych dziennie nie tylko poprawia sylwetkę, ale i łagodzi napięcia psychiczne, uczucie zmęczenia, czy rozdrażnienie. Ćwiczenia możesz wykonywać wszędzie i o każdej porze np. myjąc zęby - napnij mięśnie łydek lub brzucha, wytrzymaj chwilę i rozluźnij mięśnie. Dobrze przestrzegać czasu skurczu 5 s. i czasu odpoczynku między skurczami 5-10 s, wtedy nie dojdzie do przemęczenia organizmu.

Jeśli lekarz nie zabronił Ci wykonywania ćwiczeń, nie masz kontuzji to wykorzystaj ten czas! Propozycja od nas na mega spalanie tłuszczu: tabata! Jak ją wykonać?
Przez 20 sekund - przysiad z wyskokiem. Pamiętaj o prostych plecach, nogi uginaj do kąta 90 stopni. Rób jak najwięcej powtórzeń, zarazem jak najdokładniej je wykonuj!
Przez 10 sekund - odpoczywaj
20 sekund - Rób wykrok z wyskokiem na jedną nogę.
10 sekund - odpoczywaj
20 sekund - bieg w miejscu - sprint. Kolana unoś wysoko!
10 sekund - odpoczywaj
20 sekund - Wykroki z wyskokiem na drugą nogę
Odpocznij 30 sekund i wykonaj całość jeszcze raz. Dobierz inne ćwiczenia i zrób według schematu. Pamiętaj, że ważne jest, aby wykonywać jak najwięcej powtórzeń, jak najszybciej. Powodzenia!

Katarzyna Wiśniewska

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages