Absolwenci klas VIII poznali wyniki

2021-07-05 13:44:39(ost. akt: 2021-07-07 09:56:19)

Autor zdjęcia: pixabay

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu ósmoklasisty w powiatach i gminach. Mimo że materiał egzaminacyjny został okrojony, to wyniki nie są najlepsze, w porównaniu ze średnią w kraju i województwie.
W województwie warmińsko mazurskim do egzaminu przystąpiło ponad 13.000 uczniów. W powiecie działdowskim egzamin ósmoklasisty zdawało 631 uczniów. Uczniowie pisali egzamin z języka polskiego, matematyki i języka nowożytnego. W naszym powiecie większość uczniów rozwiązywała testy z języka angielskiego.
Ten rok dla uczniów był bardzo trudny, ponieważ nauka odbywała się w trybie zdalnym.
Średni wynik procentowy w kraju z języka polskiego wynosi - 60%, z matematyki - 47%, a języka angielskiego - 66%. W powiecie działdowskim z języka polskiego uczniowie uzyskali średni wynik - 54%, z matematyki - 39%, z języka angielskiego - 56%. Z zestawienia danych wynika, że uczniowie powiatu działdowskiego ze wszystkich przedmiotów uzyskali wyniki niższe od średnich krajowych.

W województwie warmińsko mazurskim wyniki przedstawiają się w następujący sposób: język polski - 56%, matematyka - 42%, język angielski - 61%. Ósmoklasiści z powiatu działdowskiego z egzaminu osiągnęli gorsze wyniki niż uczniowie w naszym województwie.

WYNIKI W GMINACH

DZIAŁDOWO MIASTO
Egzamin zdawało 218 uczniów.
> język polski - 57%
> matematyka - 45%
> język angielski - 67%

DZIAŁDOWO - OBSZAR WIEJSKI
Egzamin zdawało 79 uczniów.
> język polski - 52%
> matematyka - 35%
> język angielski - 51%

IŁOWO-OSADA
Egzamin zdawało 78 uczniów.
> język polski - 47%
> matematyka - 31%
> język angielski - 39%

LIDZBARK
Egzamin zdawało 87 uczniów.
> język polski - 53%
> matematyka - 40%
> język angielski - 61%

LIDZBARK - OBSZAR WIEJSKI
Egzamin zdawało 39 uczniów.
> język polski - 60%
> matematyka - 36%
> język angielski - 51%

PŁOŚNICA
Egzamin zdawało 40 uczniów.
> język polski - 54%
> matematyka - 40%
> język angielski - 55%

RYBNO
Egzamin zdawało 90 uczniów.
> język polski - 56%
> matematyka - 37%
> język angielski - 47%

Najlepszy wynik z języka polskiego w naszym powiecie osiągnęli uczniowie z Lidzbarka - obszar wiejski, osiągając wynik wyższy niż w województwie warmińsko-mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Iłowo-Osada. Język polski lepiej niż w województwie warmińsko-mazurskim napisali też uczniowie z Działdowa - miasto.

Najlepszy wynik z matematyki osiągnęli uczniowie z Działdowa - miasto, osiągając wynik wyższy niż w województwie warmińsko-mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Iłowo-Osada.

Najlepszy wynik z języka angielskiego osiągnęli uczniowie z Działdowa - miasto, uzyskując wynik wyższy niż w kraju i województwie warmińsko-mazurskim. Najniższy wynik osiągnęli uczniowie z gminy Iłowo-Osada.

Licząc średnie wyniki ze wszystkich przedmiotów w poszczególnych gminach, najlepiej egzamin ósmoklasisty napisali uczniowie z działdowskich szkół (56,3%), na drugim miejscu znaleźli się uczniowie z gminy Lidzbark - miasto (51,3%), i kolejno: uczniowie z gminy Płośnica (49,6%), uczniowie Lidzbark - obszar wiejski (49%), uczniowie z gminy Rybno (46,6%), uczniowie Działdowo - obszar wiejski (46%), uczniowie z gminy Iłowo-Osada (39%).

jj, roz

Ocena egzaminu przez OKE Łomża
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością dobierania modelu matematycznego do sytuacji praktycznej – analizowania prostego doświadczenia losowego oraz obliczania prawdopodobieństwa zdarzenia losowego określonego w tym doświadczeniu. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, rozwiązujący zadania z języka angielskiego, najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia literackiego, sprawdzające umiejętność rozpoznania rodzaju literackiego, jakim jest epika, i określenia jej charakterystycznych cech. Z matematyki trudne okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało stworzenia strategii rozwiązania problemu geometrycznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte, sprawdzające znajomość środków językowych. Trudne było także zadanie otwarte sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

źródło: OKE Łomża

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5