Czy Polacy są gospodarni i oszczędni?

2014-10-24 23:28:16(ost. akt: 2014-10-24 23:31:13)

Autor zdjęcia: Andrzej Chorążewicz

Takie refleksje mnie naszły po obejrzeniu prac przy budowie mostku na ulicy Męczenników. Sprzęt i zakres robót jakby budowano przeprawę mostową przez Wisłę. Podobny rozmach robót oglądałem przez długi czas podczas budowy przejścia podziemnego przy ul. Księżodworskiej. Tam był może i uzasadniony. A tutaj? Niech oceni każdy sam. Droga jest w kwestii władz wojewódzkich.
Mamy przebudowę i modernizację drogi nr 544. I bardzo dobrze. Na pewno jest w tym spory udział środków z UE, które patrząc na wykonawcę wrócą tam skąd przyszły (koncern międzynarodowy AARSLEFF z siedzibą w Danii) czyli na zachód.

Przez wiele lat istniał mostek drogowy przez który przejeżdżało tysiące TIRów i innych pojazdów. Modernizacja drogi zmusiła do modernizacji mostku. Ale czy do tego potrzebny aż taki rozmach? Patrząc od lat na ilości wody jakie przepływają tym ściekiem (teraz prawie jej niema, na wiosnę po śnieżnej zimie bywa więcej) nie wystarczyłoby położyć rurę przepustową, może dwie a nawet i trzy dla bezpieczeństwa. Przysypać ziemią, wzmocnić podłoże pod asfalt i po robocie?

A co się wyrabia teraz? Wbija dziewięciometrowe a może i dłuższe pale i wzmacnia grunt pod przyszły mostek. Wiadomo że teren na którym leży miasto ma bagniste podłoże, ale gdy ponad 600 lat temu kilkanaście metrów od mostku Krzyżacy budowali trochę większą budowlę, takich palownic nie mieli, a zamek stoi do dzisiaj i się nie zapadł w działdowskie bagna.

A przedmiotem moich rozważań jest właśnie rozmach budowlańców i związane z tym koszty. Patrząc na sprzęt tutaj zaangażowany nie będą one małe. Ale czy potrzebne? Oceńcie państwo sami. A że potrafimy drogo budować to świadczy cena jaką zapłacono za wybudowanie Stadionu Narodowego w Warszawie. W Anglii za te same pieniądze powstały trzy. Podobno wysokie koszty wykonawstwa z czymś są powiązane. Z czym? Niech sobie każdy dopowie.

Może co do budowy tego mostku jestem w błędzie , ale niech on będzie może początkiem dyskusji tezy zawartej w tytule.
Sama organizacja ruchu drogowego podczas tych robót jest jakoś zorganizowana, chociaż potrafią się tworzyć korki długości 100-150 metrów. Ale współczuję pieszym którzy tam zabłądzą i muszą pokonać skrzyżowanie. Tragedia.

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając na dzialdowo.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym roku strony. Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna


Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: andrzejchorazewicz1949

Komentarze (16) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. EKR #1520172 | 82.160.*.* 25 paź 2014 00:39

    Jak wiadomo w Polsce często ilość wydanych pieniędzy nie idzie wcale za jakością i tu się z Panem zgodzę ale jeśli chodzi o prace przy mostku i maszyny które przy tym są używane może właśnie wskazywać na to, że własnie w tamtym miejscu może być przejście podziemne. Jeśli własnie tak by to miało wyglądać było by bardzo bezpiecznie :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ciekawy #1520210 | 95.160.*.* 25 paź 2014 06:32

      To polskie firmy nie potrafią wykonać takiej" budowy"? Nie mówię że koniecznie z Działdowa.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. MACIO #1520221 | 83.13.*.* 25 paź 2014 08:07

      ALE JAK CI MOSTEK PĘKNIE PO ZAKOŃCZENIU ROBÓT TO TEŻ BĘDZIESZ NARZEKAŁ.

      odpowiedz na ten komentarz

    3. azorek #1520291 | 82.160.*.* 25 paź 2014 09:01

      Byłem rano na spacerze. Specjalnie w to miejsce. Zgadza się co do joty z tym co pisze autor.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    4. lili #1520334 | 82.160.*.* 25 paź 2014 09:50

      Rozmawiałam z budowlańcami tego mostka i nie będzie podziemnego przejścia. Wbijają żelazne wzmocnienia bo ten mini mostek zamiast rur przepustowych będzie łukowo-belkowy z szeroką niecką wody sprawiający wrażenie pokaźnego mostu na rzece.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (16)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5